mom`s photo journal

By: dukiaidah fotopages

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 8-Aug-2008 00:49 Email | Share | Bookmark
muffin pisang tandok

muffin pisang tandok
 
 
 
muffin durian
 
 
Quote:
muffin pisang tandok



bahan2nya:
250g mentega
225ggla kastor
210g susu cair
6 biji telor
375g tepong naik sendiri
1 biji pisang tandok yg ranum di lecek
kekacang walnut di potong kecil

caranya:
satukan mentega dan gula dlm mangkuk adunan dan pukul sampai kembang.
tuangkan perlahan2 susu cair dlam adunan mentega dan gula
dan pukul; lagi hingga rata.
masukkan pisang yg di lecek tadi hingga rata
masukkan tepong naik sendiri dgn menggunakan senduk kayu.kaup dan kacau adunan hingga rata.
tutup bekas dgn plastik dan simpan dlm peti sejuk semlman atau sekurang2nya tiga jam
susun mangkok kertas khas untok muffin atas dulang pembakar.masokkan dua sudu besar atau 3/4 adunan muffin dlm mangkuk kertas.akhir sekali bakar muffin dlm ketuhar selama 25 min dgn kepanasan 180 darjah celsius

ini xtvt suka2 waktu musim hujan

semlm hujan dtg dgn lebatnya.rancangannya nak jln2 pergi ke singapore xpore terpaksa di tunda ke lain hari cuaca sekarang tak menentu tup2 hujan jadi aku wat lah xtvt waktu hujan memasak well kali ini muffin juga tapi ku dapat resepi ini dr suratkhabar sebaik menjadi dah jadi plak aku wat reka2 sendiri tukar pisang ke durian <mentang2 baru beli durian kat jb bedal jek lahh sebaik jadi family pun suka apa lagi dah tengah2 hujan sejok plak tu makan panas2 sedapppp kalau nak ikut kan kueh ni boleh buat siang2 boh dlm peti sejok bila ada org dtg baru masakkan kalau nak tukar perisa lain pun bleh

yg ini aku buat perasa durian kalernya cerah sikit dari pisang

muffin durian

Quote:
Wak Kumis~tandoknya dah kene korban wak
umieaisyah~dah lapar kene lah buat , hujan selalu buat perut lapar
MamaFaMi ~nasib mamafami kalau tak kueh tu melingkop kat tong ma



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net