mom`s photo journal

By: dukiaidah fotopages

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 12-Apr-2010 15:53 Email | Share | Bookmark
suasana fraser hill

 
 
 
Quote:
pepatah kata orang dulu2 bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian itu lah yg kami alami bila ke fraser hill ye tak yer soleha sampai lembik dibuatnya bila nak kesana pasal tak tahan muntah dari awal2 lagi bila naik taxi dari kuala kubu ke bukit fraser alah budak tu memang tak tahan macam ibu dan ayanya bila naik kenderaan mesti muntah punya tapi pasal nak kesana juga mesti lah kene redah semua tu jadi sebelom ke sana akak dah siap2 sedia dgn plastik entah lah berapa yg akak siapkan itu pun tak cukop sampai kene beli sesuatu untok dapatkan plastik xtra sebaik sampai ke bandar kuala kubu tu ada 7 eleven ok lah juga bandar kecik cam tu ada kedai yg canggih cam tu cuma akak tak nampak plak ada MCD atau kenturky kalau ada akak dah sebat bawa ayam goreng pi atas dlm perjalanan kesana memang menarik tapi buat sekarang akak belum lagi nak tayangkan suasana perjalanan dari kaki bukit fraser hill tu<memang menarik sekali
kami naik taxi dari station ktm ke fraser hill via kuala kubu kebetulan pakcik yg bawa tu amat peramah sekali lupa namanya tapi kalau tak silap panggilan org ramai<nick papa
dia bawa kami sampai ke atas bukit tu dgn harga rm$80.. mula2 kami tawar menawar harga tu bukan apa takut kene tipu kami kan pelancong yg tak bertauliah heheh untok duit sg bleh lah $35 gitu sehala jadi kerana ramai kekawan cyber cakap bila pulang kene naik taxi so kami tempah pakcik tu untok bawa kami balek ke station ktm kuala kubu dgn harga yg sama jadi cadangan kami pakcik kene lah ambil kami jam 8 pagi tepat kerana tak mau terlewat untok ke puduraya nanti




Quote:
memang org kata jatoh cinta pandang pertama ni .. suasana memang menarik buat mata akak dah lah cuacanya sejok tapi tak lah sampai kene pakai baju tebal org kata boleh lah sejok belom sampai ke tulang cuma waktu mlm jer sejok kebetulan time kami ronda2 waktu mlm lepas magrib jer hujan lebat kami sempat solat magrib dan ishak di masjid di sana .. yg hadir tak ramai kalau bab jemaah perempuan cuma akak dan soleha jer untok jemaah lelaki dlm lima org jer termasok hubby akak opss termasok imam dan bilal



Quote:

kalau lah tempat akak tinggal<singapura> macam ni alangkah seronoknyaa badan jln2 semua di penohi bunga2 ni tidak kalau keluar dari rumah buka pintu jer tengok kete 2 pokok pun hijau dan coklat dahannya heheheh tak macam di fraser tengok kat tingkap nyaman jer dgn pemandangan yg sedap mata memandang ... sejok mata agak2nya org2 di fraser ni tak yah pakai cermin mata macam akak ni pasal hari2 tengok pokok2 yg cantik2




Quote:
selain bunga2nya rumah2nya pun menarik macam kat negeri org putih ... mak akak kata mat salleh hehehe kalau lah dapat rumah macam ni memang best sekali tak yah kuar rumah dok jer didlm diam2



Quote:
ok lah kekawan mata dah mengantok ni teringat masa akak di sana badan dah penat soleha pun ashik tarik baju akak ajak balek dia kata nak bobok tapi akak masih nak ronda2 macam tak puas rasa tapi apa boleh buat kaki terlalu berat nak berjalan kalau ada keretekan best ok lah lain kali akak akan ceritakan ronda2 akak di lain siaran ye ada banyak niii gambar2 yg menarik wat tatapan kekawan cyber


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net