mom`s photo journal

By: dukiaidah fotopages

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 15-Apr-2010 13:30 Email | Share | Bookmark
part two fraser hill 6 april 2010

 
 
 
 
Code:
assalammualaikum jumpa sekali lagi kali ni nak cerita bab jln2 kat daerah fraser i hari kedua buat kami disana ,, masa time makan sarapan hubby cadang nak jln2 dikawasan fraser oleh kerana kami dtg tak dgn kereta terpaksa kami redah dgn naik taxi tapi cadangan tu ditolak mula2 dari akak pasal pernah dgr dari kawan kat atas tu takder taxi ... kete sapu pun lagi takder , jadi huby cadangkan cuba tanya kat kounter reception kot2 dia bleh tolong ... masa mula2 sebelom kesini akak surfing kat internet bahagian seight seeing shahzan inn ada service cam tu sebab tu akak pilih hotel ni wat nginap tapi bila dah sampai dan nak booking alahaiii lemahnya r khidmat macam tu dah takder lagi kerana tiada sambutan...jadi bila hubby pergi ke kounter dan bertanya hal taxi tu mereke kata ada tapi nak kene call dulu kata dak kounter tu tiga jam mamak taxi charge rm$60 alahaiiii mahalnya akak kata kat hubby tapi hubby kata tak per alang2 dah ke sini hubby setuju jer so apa lagi hubby dan tanpa segan silu hubby minta tolong budak kounter tu taliponkan taxi yg mereke cadangkan dua tiga kali mereke cuba hubungi hampir putus harapa dibuatnya kerana takder jawaban mungkin mamat taxi tu ada bawa pelancong atau tenga buat kerje full timenya :-Dsementara hubby tunggu akak dan soleha pergi posing2 kat luar sambil hirup udara sejok baru nak posing dua tiga stlye da kene panggil ... hubby kata taxi dah sampai dlm hati sebaik ada... selamat2 heheheheh yes!!!! bleh lah ronda2 sambil posing yg dah lama di idam2kan dari sebelom ke sana bleh lah cuba teknik2 baru dari kamera baru tu
dalam perjalan tu hubby ada juga tanya mamak taxi tu kenapa kat fraser susah nak nampak taxi dia kata kat sini dia sorang jer yg mengambil pelanggan yg ingin menggunakan taxi itu pun dia buat ni pun sambilan jer katanya dia kerje ngan jkr jika ada panggilan baru dia ambil pelanggan ... ramah suggoh mamak tu dia yg banyak cakap tanya ni tanya tu tentang singapura heheh



kat sana mamak taxi bawa kami ke tempat boating di sana ada tasik kecil untok sesiapa yg nak bersampan pakai kayoh dgn semangat yg berkobar2 hubbykata bleh lah ingat hubby nak cuba boating tu tapi bila dah sampai hubby kata tak jadilah katanya takut seyyy jadi kami tiga beranak berposing jer lah lepas tu kami ke nursery tempat semadinya benih baru kebetulan tempatya sebelah2 mula2 tengok macam tempat yg tak dijaga .. cuba lah masok takder org langsong yg ada pokok2 kecil dalam pasu tapi bila masok terus kedlm alangkah terperajat nya cantiknyaaa banyak bunga yg di semai
jadi posing2 lah lagi heheh .lepas tu kami ke tempat lain plak



lepas tu mamak taxi tu bawa kami ke kawasan tinggi untok pemandangan yg boleh kite lihat dari atas ... memang cantik sekali lepas tu kami ke tempat air terjun jeriau yg kami dgr dari kawan cyber di alamak <bg salem yg tempat tu pun ada air terjun.. sambil jln2 tu sempat juga kami ziarah hotel2 rumah2 yg ada disana sebelom sampai ke air terjun tu ... macam tak caya memang cantik macam kat negeri orgputih gitu sebaik mamak taxi tu soprting dia stopkan taxi dan beri laluan untok kami bergambar lepas tu kami teruskan perjalana kami ke jeriau .jauh juga nak ke air terjun tu sebaik soleha tak muntah jalannya pun belok2 tapi tak per soleha ibu dah standby ngan plastik




bila dah sampai ke airterjun tu mamak taxi kata dia kasi satu jam untok satu jam untok pergi balek dia tunggu taxinya di luar kerana air terjun tu di dlam kawasan tu jadi kami pun cepat2 lah jln takut mamak tu tunggu lama sangat tau2 lah kami ni hantu berendam sungai heheheh .jalan punya jalan turun tangga naik tangga posing sini posing sana pun tak nampak2 air terjun tu akak rasa nak patah balek jer hubby kata alah jln pelan2 lah so terpaksalah jalan soleha pun dah ngadu penat ajak balek tapi bila dah dgr buyi air dan terasa sejok hubby kata dah dekat lah tuuuu jadi kami pun jl dgn pantas kot2 dah sampai bila turun dari tangga kat situ tengah sebelah alangkah gembira nampak air terjun yg di cari2 tu bestnya dia!!!!!! terus tangkap gambar air terjun tu ,soleha apa lagi tarik baju ibunya ajak mandi kat kaki air terjun tu oleh kerana sejok dan cetek airya akak cadangkan soleha main air jer lah tak yah mandi pasal kalau nak ke tempat yg dlm sikit tu ... rasa2 airnya kat lutut tu tak berbaloii lah nak berendam dan lagi satu takut mamak taxi tunggu lama .jadi kami posing2 jer kat situ sambil soleha main air.kalau tengok ish2 takut juga pasal tak seorang pun yg ada di situ... yg ada kami jer lepas 15 min kami di situ baru ada org dtg itu pun kalau tak silap pekerje yg kerje untok buat pembersihan heheh kalau tidak memang takuttt tengah2 hujan katakan ...setelah rasa2 dah lama kami beredar kami balek ke tempat mamak taxi tu sampai2 tengok mamak taxi tu tengah pegang dahan kayu macam rotan heheh alahai takut juga dia dok tunggu lama sebaik dia campak kayu tu bila kami sampai ... selamat!!!!!!!
lepas tu kami teruskan perjalan ... ini pula ke tempat perliharaan kuda .oleh kerana keletihan soleha terlelap sebentar akak pun terlelap tup tup dah sampai bila kami ke tempat tu org yg kelola untok pelancong naik kuda tak der mungkin dia pergi makan jadi kami pun ambil keputusan untok kesini lagi lepas makan .jadi kami di bawa ke tempat food court yg sebelomnya kami pernah dtg pada hari pertama pada sebelah petang dan bersolat di masjid jadi kami pun makan tengahari disana sementara tu mamak taxi tu balek kerumah selepas sejam mamak taxi tu kembali dan ambil kami dan bawa kembali ke penginapan kuda tadi sebaik pekerjenya dah balek jadi apa lagi hubby dan soleha pergi ke kounter menbayar untok naik kuda harganya rm$8 untok dewasa wat soleha free pasal kaki tak sampai hahahahha setelah berposing kat situ kami kembali ke hotel kalau tak silap jam 4 petang ... sampai jer kami terus ke bilik untok rehat kerana nanti mlm kami ingat nak solat magrib jer kat masjid lepas tu balek semula untok makan mlm di hotel.


ok lah kekawan akak pun dah penat menaip jadi akak akan sambong cerita jln2 ke lain siaran tunggu ye lagi punsoleha dah ajak tido terpaksa lah akak berehat dulu selamat mlm semua


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net